Κωνσταντίνα Μαντζίκα

Γεννήθηκα 9 Ιανουαρίου του 1984. Η πρώτη μου επαφή με τον χορό έγινε στην ηλικία των 3,5 ετών και έκτοτε δεν έπαψα ποτέ να χορεύω και να διευρύνω τις γνώσεις μου πάνω στο αντικείμενο. Ξεκίνησα και ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στον χορό στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού «Νίκη Κονταξάκη – Νικολέττα Μπακάλη», όπου από την ηλικία των 13 υπήρξα μέλος του Φυτώριου (ομάδα διακεκριμένων χορευτών της σχολής) της Νίκης Κονταξάκη.

Το 2002 ξεκίνησα τις σπουδές μου στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο Τμήμα Κοινωνιολογίας, όπου και πήρα το πτυχίο μου το 2006. Ολοκλήρωσα με επιτυχία την πρακτική άσκηση σε άτομα με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα. Και έκανα έρευνα για το πόσο βοηθάει η τέχνη τις ομάδες αυτές.

Επόμενο βήμα μου ήταν η Αγγλία, όπου ξεκίνησα να παρακολουθώ Master of Human Development , όμως πολύ γρήγορα με κέρδισε και πάλι ο χορός. Παρακολούθησα σεμινάρια μπαλέτου και σύγχρονου χορού στην Βασιλική Ακαδημία Χορού του Λονδίνου (R.A.D.) και Σεμινάρια Χοροθεραπείας – Δραματοθεραπείας στο Sesame Institute UK and International Sesame Wales.

Επιστρέφω Ελλάδα και το 2008 δίνω εξετάσεις στο Τμήμα Χορευτών – Καθηγητών Χορού στο Υπουργείο Πολιτισμού, όπου γίνομαι αμέσως δεκτή και ξεκινάω την φοίτησή μου στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού «Νίκη Κονταξάκη – Νικολέττα Μπακάλη». Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου παρακολούθησα εύρος σεμιναρίων, μέσα και έξω από τη σχολή και χόρεψα στις εκπαιδευτικές παραστάσεις χορού. Έχω παρακολουθήσει αναλυτικά όλη την ύλη της Ακαδημίας της Agrippina Vaganova.

Το 2011 παίρνω στα χέρια μου το Δίπλωμα Καθηγήτριας Χορού και μπαίνω αμέσως στις αίθουσες χορού για Διδασκαλία. Ταυτόχρονα από το 2007 εργάζομαι ως βοηθός στην επιχείρηση του πατέρα μου, όπου εκπαιδεύτηκα από τον ίδιο στην πνευματική ιδιοκτησία και συγκεκριμένα στα Trademarks.

Η παρατήρηση της τάξης με έκανε γρήγορα να καταλάβω ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη σε παιδαγωγικό πλαίσιο. Στοχεύοντας, λοιπόν, στην τελείωση της διδασκαλίας του χορού με την ενσωμάτωση εργαλείων συγγενών γνώσεων τέχνης και επιστήμης, συνεχίζω τις σπουδές μου στην Παιδαγωγική Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού (Θέατρο της Ημέρας – Λάκης Κουρετζής). Επιθυμώντας να καλύψω και το ψυχοσυναισθηματικό πλαίσιο, συνεχίζω τις σπουδές μου στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία» (University of East London).

Ταυτόχρονα παρακολουθώ εκπαιδευτικά σεμινάρια Δημιουργικού Χορού και Θεατρικού Παιχνιδιού, Σωματικής Ψυχοθεραπείας, Μουσικοκινητικής Αγωγής, Αναγνώρισης Συναισθημάτων των Παιδιών – Ενσυναίσθηση, Πρώτες Βοήθειες κ.α. Συνεχίζω τις σπουδές μου και στο κομμάτι fitness, είμαι εκπαιδεύτρια στο Bungee Dancing. Όπως και στο θεραπευτικό κομμάτι, ολοκληρώνοντας τις σπουδές μου στο σύστημα GYROTONIC – GYROKINESIS.

Έχω εργαστεί με ομάδες παιδιών, εφήβων και ενηλίκων διδάσκοντας Κλασικό Μπαλέτο, Σύγχρονο Χορό & Αυτοσχεδιασμό, Χοροθεραπεία, Δημιουργικό Χορό - Ρυθμική Αγωγή, Θεατρικό Παιχνίδι σε αναγνωρισμένες σχολές χορού, καθώς και Δημιουργικό Μπαλέτο σε ομάδες ενηλίκων Πολιτιστικών Συλλόγων. Έχω πάρει μέρος στο Πρόγραμμα Artability - Πόρτα Ανοιχτή: Καλλιτεχνική Λέσχη για άτομα με & χωρίς αναπηρία. Καθώς και υπήρξα μέλος της ομάδας In touch with dance (Χορός, Εκπαίδευση, Κοινωνική προσφορά σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας)

Έχω πάρει μέρος και έχω χορογραφήσει παραστάσεις, χορεύοντας κλασικό και σύγχρονο ρεπερτόριο. Από μικρή ηλικία συμμετείχα σε χορευτικές και θεατρικές παραστάσεις και διεθνή φεστιβάλ σε Ελλάδα και εξωτερικό όντας μέλος της ομάδας Θεατρικού Παιχνιδιού «ΠΑΡΟΔΟΣ» που βραβεύτηκε σε Διεθνές Φεστιβάλ.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά μου είναι η αγάπη μου γι’ αυτό που επέλεξα να κάνω, η θετική μου ενέργεια, η συνέπεια, η καλή επικοινωνία με τις ομάδες που συνεργάζομαι και φυσικά η αγάπη μου για τα παιδιά.

Στήνοντας την σχολή χορού «Χορόπραξις» στο δήμο Γαλατσίου ονειρεύομαι να παντρέψω τον χορό με το θεατρικό παιχνίδι γιατί πιστεύω ότι ο χορός είναι ένα παιχνίδι με κανόνες και μέσα από αυτή τη φιλοσοφία μικροί και μεγάλοι μαθαίνουν να τον αγαπούν. Μεγάλη μου αγάπη είναι ο σύγχρονος χορός και ο αυτοσχεδιασμός, που απελευθερώνει σώμα και πνεύμα, έκφραση και συναισθήματα, οδηγώντας σε κορύφωση.

Όλα όμως ξεκινούν από το κλασικό μπαλέτο, το θεμέλιο της τέχνης του χορού, όπου διδάσκεται η πειθαρχία που επιβάλλεται για να αποκτηθούν τα εφόδια και οι βάσεις πάνω στις οποίες μπορεί να θεμελιωθεί πραγματική πρόοδος σε οποιοδήποτε είδος χορού. Στη Σχολή, προσπαθώ να εντάξω τα κύρια συστήματα χορού, το Ρωσικό και το Αγγλικό Σύστημα. Με απόλυτο σεβασμός στο ανθρώπινο σώμα και την ανατομία του, εγώ αλλά και όλοι οι συνεργάτες που επιλέγω στη σχολή, αντιμετωπίζουμε τον εκάστοτε μαθητή εξατομικευμένα, ανάλογα με τις ικανότητες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός.

Προσωπική μου ανάγκη είναι να διδάσκω την αγάπη για την τέχνη μου στους μαθητές μου. Να νιώθω την ικανοποίησή τους όταν τα καταφέρνουν και το πάθος τους όταν χορεύουν.




Κωνσταντίνα Μαντζίκα