Κλασικό Μπαλέτο - Συστήματα: Vaganova | R.A.D. | I.S.T.D.

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:

Παιδιά και ενήλικες να γνωρίσουν την κλασική παιδεία. Το μπαλέτο ένα από τα πιο όμορφα είδη χορού, με μεγάλη ιστορία και λάτρεις σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, το μπαλέτο είναι διαδεδομένο στις περισσότερες χώρες του κόσμου, με αντιπροσωπευτικά στιλ και μεθόδους διδασκαλίας για κάθε γούστο. Ένα κοινό στοιχείο που χαρακτηρίζει όλα τα είδη (σχολές) μπαλέτου είναι η πειθαρχία, οι εντυπωσιακές και συχνά δύσκολες ασκήσεις και η συχνή εξάσκηση, παράγοντες που δίνουν στους χορευτές μπαλέτου πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρητικό Μέρος Μαθήματος:

  • Δομή ενός μάθημα μπαλέτου

  • Τεχνική κάθε κίνησης

  • Ορολογία – Λεξιλόγιο μπαλέτου

  • Ιστορία μπαλέτου

  • Προβολές παραστάσεων / ανάλυση ρεπερτορίων

Πρακτικό Μέρος Μαθήματος: Ένα μάθημα μπαλέτου διαιρείται σε τέσσερα στάδια. Το μάθημα αρχίζει με αργές, ελεγχόμενες ασκήσεις και σταδιακά προχωρά σε πιο γρήγορες κινήσεις που απαιτούν περισσότερη ενέργεια. Τα τέσσερα στάδια του μαθήματος είναι τα ακόλουθα:

  • Ασκήσεις στην μπάρα (barre): Η μπάρα είναι ένας μακρύς, ξύλινος, κυλινδρικός στύλος, που στηρίζεται πάνω στον τοίχο παράλληλα με το πάτωμα. Χρησιμεύει στο να στηρίζονται οι χορευτές κατά τη διάρκεια των αρχικών ασκήσεων. Οι χορευτές στέκονται με το πλάι δίπλα στην μπάρα, και την κρατούν με το ένα χέρι εξασκώντας την μία μόνο πλευρά του σώματός τους. Έπειτα γυρίζουν από την άλλη μεριά για να επαναλάβουν τις ασκήσεις στην άλλη πλευρά. Είναι πολύ σημαντικό να ξεκινά το μάθημα με πιο απλές και αργές ασκήσεις, και όχι με πιο γρήγορες και δύσκολες ασκήσεις, έτσι ώστε να προθερμαίνεται σωστά ο μαθητής για την αποφυγή τραυματισμών κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

  • Το Κέντρο (Center): Μετά την μπάρα, οι μαθητές μετακινούνται στο κέντρο της αίθουσας. Εκεί εκτελούν παρόμοιες ασκήσεις με αυτές που έκαναν στο προηγούμενο στάδιο του μαθήματος, χωρίς την στήριξη της μπάρας, ενώ εξασκούνται και στις στροφές και στις πιρουέτες.

  • Το Adage: Το τρίτο στάδιο του μαθήματος περιλαμβάνει αργές και συγκρατημένες κινήσεις, ώστε να βελτιώσει ο μαθητής το στήσιμο και τις γραμμές του σώματός του και να δοκιμάσει την ισορροπία του.

  • Το Allegro:Στο στάδιο του allegro εισάγονται τα άλματα. Τα άλματα στο μπαλέτο χωρίζονται σε τρία είδη: τα petit allegro (μικρά άλματα), τα middle allegro (μέτρια) και τα grand allegro (μεγάλα).

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  • Το μπαλέτο περιλαμβάνει ασκήσεις που βελτιώνουν την στάση του σώματος και τον συντονισμό των μελών του, καθώς και την αίσθηση του ρυθμού και την μνήμη.

  • Ως αεροβική άσκηση, το μπαλέτο συμβάλλει στην καλή φυσική κατάσταση και ενδυναμώνει τους μύες της πλάτης και τους κοιλιακούς μύες, χτίζοντας δυνατά, ευλύγιστα και σμιλεμένα κορμιά με τονωμένους μύες, χωρίς να προσθέτει όγκο.

  • Οι χορευτές μαθαίνουν να σέβονται το σώμα τους και το μυαλό τους με υγιή τρόπο, και να διοχετεύουν την ενέργειά τους εποικοδομητικά.

  • Οι μαθητές διδάσκονται μια ποικιλία βημάτων και κινήσεων που καλλιεργούν την δημιουργικότητα, την καλλιτεχνική έκφραση, την χάρη και την ικανότητα ερμηνείας μπροστά σε άλλους.

  • Η συμμετοχή στις παραστάσεις που διοργανώνει το μπαλέτο για το κοινό, διδάσκει στους μαθητές οργάνωση, συγχρονισμό, συγκέντρωση και υπευθυνότητα, καθώς και το πως να δουλεύουν και να συνεργάζονται με άλλα άτομα μέσω μίας σωματικής επικοινωνίας.

  • Το μπαλέτο ενισχύει την μουσική καλλιέργεια των μαθητών και ενθαρρύνει την εκτίμηση και την αγάπη για την κλασσική μουσική.

  • Όσοι ασχολούνται με το μπαλέτο αποκτούν γνώσεις για τις ρίζες και την ιστορία του μπαλέτου, και σεβασμό τα σπουδαία μπαλέτα και τους διάσημους χορευτές.

  • Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους και την επιτυχή συμμετοχή στις εξετάσεις των διάφορων επιπέδων, ο μαθητής έχει την ευκαιρία να κερδίσει υποτροφία σε κάποιο πανεπιστήμιο χορού ή να γίνει επαγγελματίας δάσκαλος χορού και να ζει από αυτό.

  • Το πιο σημαντικό όμως είναι ο θεραπευτικός χαρακτήρας του μπαλέτου. Χαρίζει αυτοπεποίθηση και πολύ διασκέδαση.

Στη Σχολή μας διδάσκονται τα δύο βασικά συστήματα του κλασικού μπαλέτου:

Ρώσικο Σύστημα: Η μέθοδος Vaganova είναι απαιτητική σε θέματα τεχνικής, και πολύ εντυπωσιακή, με ένα ακριβές σύστημα διδασκαλίας. Μερικοί από τους πιο βασικούς στόχους της μεθόδου είναι η ενδυνάμωση της μέσης και η πλαστικότητα των χεριών, και την απαιτούμενη δύναμη, ευλυγισία και αντοχή για το μπαλέτο. Οι παιδαγωγοί που χρησιμοποιούν αυτή τη μέθοδο διδασκαλίας επικεντρώνει την προσοχή της στην ακρίβεια της διδασκαλίας, ιδίως όσον αφορά στον χρόνο που πρέπει ένας μαθητής να διδαχθεί κάτι, στην διάρκεια της διδασκαλίας, καθώς και σε ποια ποσότητα θα πρέπει να το διδαχθεί. Η σχολή Vaganova χαρακτηρίζεται από καθαρές και ακριβείς κινήσεις, που εκφράζουν όμορφες, καθαρές και απαλές γραμμές.

Αγγλικό Σύστημα (R.A.D.): Η μέθοδος RAD αποτελεί μία πολύ αργή διαδικασία, προκειμένου να επιτευχθεί η άψογη τεχνική και η φυσικότητα. Η κεντρική ιδέα της μεθόδου είναι ότι η ανάπτυξη των τεχνικών γνώσεων και της σωματικής δύναμης βοηθά τον μαθητή να προσαρμοστεί πιο εύκολα στο πιο δύσκολο λεξιλόγιο και την τεχνική που θα χρειαστεί αργότερα.

Η Σχολή μας αναλαμβάνει την προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις χορευτών – καθηγητών χορού στο ΥΠ.ΠΟ. Επίσης προετοιμάζει για εξετάσεις της R.A.D. Εξετάσεις της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης και της Λυρικής Σκηνής.




<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: team_title in <b>/var/www/vhosts/xoropraxis.gr/httpdocs/app/pages/lessons_detail.php</b> on line <b>28</b><br />